Velp, 24 maart 2015

Al meer dan 600 scholen doen mee aan Doekoe-actie Coop

Op dinsdag 7 april gaat de tweede Doekoe-actie van start bij Coop. Tijdens de actie, die de supermarktketen in samenwerking met de Johan Cruyff Foundation, Arla Foods en Unilever organiseert, kunnen klanten sparen voor sport- en spelmaterialen voor scholen in de buurt. De Doekoe-actie belooft een groot succes te worden: al meer dan 600 scholen lieten weten deel te willen nemen.

Tijdens de Doekoe-actie ontvangen klanten van Coop bij aankoop van geselecteerde producten van Arla Foods en Unilever Doekoe-munten. Deze munten kunnen ze doneren aan scholen uit de buurt. Hoe meer munten, hoe hoger het bedrag dat de scholen aan het eind van de actie aan sport- en spelmaterialen mogen besteden. Jurjen Worp, Manager Marketing & Communicatie bij Coop: “Coop wil dicht bij zijn klanten staan. Bijvoorbeeld met de Doekoe-actie. Hiermee tonen we onze betrokkenheid bij scholen in de omgeving van onze winkels én stimuleren we kinderen om meer te bewegen. Een prachtig doel!”

Veel enthousiaste reacties
Dat de scholen enthousiast zijn over het initiatief van Coop blijkt wel uit het hoge aantal aanmeldingen voor de Doekoe-actie. Al meer dan 600 scholen gaven aan mee te willen doen. Worp: “Dit aantal is fors hoger dan in 2013, toen de Doekoe-actie voor het eerst plaatsvond. We merken dat de Doekoe-actie leeft: in onze winkels maar ook bij scholen in de buurt. Wij kunnen niet wachten tot de actie écht van start gaat.”

Tien Schoolplein14’s
Een bijzonder onderdeel van de Doekoe-actie is de actie ‘Win een Schoolplein14’. Deelnemende scholen kunnen hun eigen Schoolplein14 ontwerpen en maken zo kans op een echt Schoolplein14. Schoolplein14 is een project van de Johan Cruyff Foundation en wil alle leerlingen uit het primair onderwijs stimuleren met elkaar te spelen en te sporten In totaal winnen tien scholen een Schoolplein14. Meer informatie is te vinden op www.schoolplein 14.nl of coop.nl/doekoe