Luisterpanel FAQ

Heb je een vraag over het luisterpanel?

Het Luisterpanel is het online klantenpanel van Coop. Heb je een vraag over het Luisterpanel? Kijk dan of deze bij onze veelgestelde vragen staat. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Houdt Coop rekening met mijn privacy?

We respecteren jouw privacy. Jouw gegevens (zoals je e-mailadres) worden uitsluitend gebruikt om je uit te nodigen voor een onderzoek. We geven deze niet door aan derden en gebruiken ze ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die je geeft tijdens de onderzoeken blijven altijd anoniem.

Kan iedereen lid worden van het Luisterpanel?

Ja, iedereen die klant is bij Coop kan lid worden van het Luisterpanel.

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?

Direct nadat je je hebt aangemeld, ontvang je een bevestigingsmail met een link naar de inlogpagina. Hier kan je inloggen met het e-mailadres en wachtwoord dat je zelf hebt opgegeven. Op de profielpagina kan je eventueel je persoonlijke gegevens aanpassen. Aan de hand van deze gegevens kunnen wij je doelgerichter benaderen. Zo vallen we je niet lastig met onderzoeken die niet voor jou van belang zijn.

Ik heb mij ingeschreven voor het Coop Luisterpanel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?

Er zijn een aantal mogelijke oorzaken:

  1. Je hebt jouw gegevens tijdens het inschrijven niet volledig ingevuld. Op jouw profielpagina kun je enkele aanvullende gegevens over jezelf invullen, zoals je leeftijd. Wanneer je dit doet, heb je een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Voor de meeste onderzoeken wordt namelijk een selectie gemaakt van panelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen.
  2. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld wonen in bepaalde regio of een bepaalde leeftijd hebben).
  3. Wanneer je nog nooit een uitnodiging voor deelname hebt ontvangen, vragen we je het e-mailadres dat je bij jouw inschrijving hebt opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typfout gemaakt of heb je inmiddels een ander e-mailadres. Je kunt jouw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en aanpassen op je MijnCoop-pagina.
  4. Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein 'mwm2.nl'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en wordt opgenomen als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?

Nee, je hebt geen speciale software nodig. Het enige wat je nodig hebt, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we je per e-mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?

Als er een onderzoek is, krijg je per e-mail een uitnodiging om hieraan deel te nemen. In deze e-mail staat een link naar de enquête.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?

Nee, je kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat jou het beste uitkomt. Let wel op de periode waarin het onderzoek ingevuld kan worden. Deze varieert per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?

De lengte van de vragenlijst verschilt per onderzoek. Wij proberen vragenlijsten altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld genomen, kost het beantwoorden van de vragen zo’n 5 à 10 minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?

Als je meedoet aan het Coop Luisterpanel ontvang je een aantal keren per jaar een uitnodiging om een enquête in te vullen via internet. Hoe vaak we je uitnodigen, hangt onder meer af van jouw profiel. We nodigen je namelijk alleen uit voor onderzoeken die op jouw persoonlijke situatie en wensen zijn afgestemd.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?

Nee, deelname is niet verplicht. Als je een keer geen tijd of geen zin hebt om een enquête in te vullen, kun je de uitnodiging gewoon negeren. Je blijft dan wel nog gewoon lid van het Luisterpanel.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten?

De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op Coop. Je kunt hierbij denken aan tevredenheidonderzoeken, onderzoeken naar reclame-uitingen, onderzoeken naar specifieke acties, et cetera.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?

De resultaten van het onderzoek gebruiken we om onze bedrijfsvoering te optimaliseren en onze klantgerichtheid te verbeteren. Na afloop van elk onderzoek doen we op deze website verslag van de belangrijkste resultaten. Ook koppelen we de resultaten online, in de winkels en via andere uitingen terug aan onze klanten.

De vragenlijst werkt niet, wat moet ik doen?

Wanneer de link naar de vragenlijst niet werkt, kun je de link vanuit de uitnodigingsmail kopiëren naar de adresbalk van je internetbrowser. Ondervind je nog steeds problemen? Neem dan contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Via de inlogpagina kun je jouw e-mailadres invullen en op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Vervolgens ontvang je binnen enkele minuten per e-mail een activatielink, waarmee je zelf een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?

Je kunt jouw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel aanpassen via je MijnCoop-pagina.

Ik wil me uitschrijven voor het Luisterpanel, wat moet ik doen?

Via MijnCoop kun je je op ieder moment uitschrijven. Na uitschrijving benaderen wij je niet meer voor onderzoeken.