Veelgestelde vragen over de Coop Klantenkaart

 

Hoe kan ik een Coop Klantenkaart aanvragen?
Je kunt eenvoudig online een Coop Klantenkaart aanvragen via het aanvraagformulier.


Ik ben mijn Coop Klantenkaart kwijt, hoe kom ik aan een nieuwe?
Je kunt online een nieuwe Coop Klantenkaart aanvragen door in te loggen in jouw MijnCoop account. Hier zie je jouw klantenkaartnummer staan en de optie om een nieuwe klantenkaart aan te vragen. Het kan ook zijn dat jouw Coop Klantenkaart gevonden is. Wij sturen de kaart in dat geval naar je op.


Wat doet Coop met mijn klantenkaartgegevens?
De Coop Klantenkaart helpt ons om onze dienstverlening te optimaliseren. Met dit doel verzamelen en verwerken wij je persoonlijke gegevens. Het gaat hierbij om de gegevens die je invult wanneer je de klantenkaart aanvraagt (bijvoorbeeld je naam, adres, e-mailadres, geslacht, geboortedatum en voorkeurswinkel) en gegevens ten aanzien van je koophistorie. In de algemene voorwaarden lees je meer over de Coop Klantenkaart.


Zijn mijn aankoopgegevens beschermd?
Coop hecht veel waarde aan jouw privacy. Alle persoonlijke informatie die je aan ons toevertrouwt, wordt zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld.


Wat zijn de voordelen van een Coop Klantenkaart?
Als klantenkaarthouder ben je lid van onze coöperatie. Je hebt inspraak binnen Coop én je profiteert van volop voordeel.

  • Je kunt meedenken en -beslissen. Zo kun je lid worden van het Luisterpanel, een winkelpanel of deelnemen aan tafelgesprekken en themabijeenkomsten.
  • Je ontvangt via Coop Online Sparen tegoed voor gratis boodschappen bij Coop door te shoppen bij één van 3.000 webshops waaronder Zalando, Mediamarkt en Coolblue.
  • Als houder van een klantenkaart kun je ook profiteren van collectief ledenvoordeel bij de coöperatieve verzekeraar Univé. Voor meer informatie klik je hier.

 

Kan ik een extra Coop Klantenkaart aanvragen?
Nee. We kunnen helaas geen kaarten met hetzelfde nummer uitgeven. Je kunt wel een nieuwe kaart aanvragen via MijnCoop.


Hoe geef ik een adreswijziging door?
Wijzigingen kun je online doorgeven via MijnCoop.


Geldt mijn personeelskorting ook voor bestellingen via Coop.nl?
Ja, je personeelskorting geldt ook bij bestellingen via Coop.nl. Geef in het opmerkingenveld aan dat je medewerker bent en dat de klantenkaart gescand dient te worden. Let er wel op dat je bestelt met het e-mailadres waaraan de personeelskorting is gekoppeld.


Hoe koppel ik mijn Coop Klantenkaart aan mijn MijnCoop account?
Het is helaas niet mogelijk om zelf een bestaande klantenkaart te koppelen aan een MijnCoop account. Er zijn twee opties:

  • Je kunt een e-mail sturen naar mijncoop@coop.nl met daarin het verzoek om de bestaande klantenkaart te koppelen. Stuur hierbij een foto mee van de klantenkaart waarop het nummer te zien is (achterzijde klantenkaart)
  • Je kunt een nieuwe klantenkaart aanvragen via MijnCoop. Deze wordt dan automatisch gekoppeld aan je account.

Ik heb een Coop Klantenkaart aangevraagd, maar nog niet ontvangen. Wat nu?
Door vertraging bij de bezorgdienst kan het tot 3 weken duren voordat de klantenkaart op de mat valt. Mocht de klantenkaart dan nog niet binnen zijn, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. In dat geval willen we je vragen om een nieuwe Coop Klantenkaart aan te vragen via MijnCoop.


Hoe kan ik gebruik maken van de collectiviteitskorting bij Univé?
Je kunt het nummer van de Coop Klantenkaart doorgeven bij de klantenservice van Univé. Zij controleren of je minimaal 2 keer per jaar boodschappen doet bij Coop. Indien dit het geval is verrekenen zij automatisch de korting.