Welke maatregelen nemen jullie om het virus tegen te gaan?
Coop neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en volgt strikt alle richtlijnen van het RIVM en de overheid. Daarom geldt een aantal hygiënemaatregelen in onze winkels, waaronder een maximaal aantal klanten in de winkel, de 1,5 meter afstand die wordt aangeduid met vloerstickers en posters, het desinfecteren van handen / winkelwagen en het dragen van een mondkapje. Bovendien heeft iedere winkel een hygiënemedewerker, te herkennen aan het gele hesje. Hij/zij richt zich op onder andere het extra schoonmaken van contactpunten zoals handvatten, pinautomaten en zelfscanners. 


Volgens het deurbeleid mag er maar 1 klant per 10m2 in de winkel zijn, hoe doe ik dat met kinderen?
Voor kinderen onder de 12 jaar en begeleiders geldt een uitzondering op deze regel. Je mag je jonge kind dus meenemen en ook als je begeleiding nodig hebt om onze winkel te bezoeken, is dat toegestaan.


Zijn jullie openingstijden veranderd vanwege de huidige omstandigheden?
Nee, in principe zijn al onze winkels op de reguliere tijden open. Kijk voor actuele informatie van jouw Coop supermarkt hier.


Er zijn geen winkelwagentjes/rolmandjes meer beschikbaar, wat nu?
Bij al onze winkels geldt dat er zoveel winkelwagentjes/rolmandjes beschikbaar zijn, als het aantal klanten dat tegelijk binnen mag zijn. Als deze op zijn, vragen we je dus even buiten te wachten.


Worden winkelwagentjes door jullie schoongemaakt?
In elke winkel zetten we een hygiënemedewerker in, te herkennen aan het gele hesje. Hij/zij richt zich op onder andere het extra schoonmaken van de handgrepen van winkelwagens, handgrepen van het vriesvak, pinautomaten en zelfscanners.


Kan ik nog contact betalen in jullie winkels?
We vragen onze klanten zoveel mogelijk met pin of contactloos te betalen. Als je toch graag contact wil betalen, leg het geld dan op de band of toonbank om fysiek contact met de kassamedewerker te vermijden.


Krijg ik een mondkapje bij binnenkomst?
We delen geen mondkapjes bij de deur uit maar mocht je je mondkapje vergeten zijn dan kun je een wegwerpexemplaar vragen bij de servicebalie.


Word je geweigerd als je geen mondkapje draagt?
Nee, je wordt niet geweigerd als je geen mondkapje draagt. We geven wel graag het goede voorbeeld, daarom dragen onze medewerkers allemaal een mondkapje. We vragen onze klanten ook een mondkapje te dragen, omdat we er alles aan willen doen om een veilige winkelomgeving voor jou en een veilige werkomgeving voor onze medewerkers te creëren. Zolang de overheid het niet verplicht, zullen we wel vriendelijk vragen om een mondkapje op te doen maar verplichten kunnen we nog niet. Ben je je mondkapje vergeten? Geen probleem! Eén van onze medewerkers bij de ingang kan je voorzien van een wegwerpmondkapje.


Ik heb een klacht, waar kan ik die melden?
We doen ons uiterste best om onze diensten zo goed mogelijk en met uiterste nauwkeurigheid samen te stellen, ook in deze moeilijke tijden. Mocht je onverhoopt toch niet tevreden zijn met de dienstverlening of met een product wat gekocht is bij Coop, dan kun je natuurlijk een klacht indienen. Doe dit bij voorkeur bij de desbetreffende winkel, zij kunnen je direct helpen. De contactgegevens staan vermeld op de kassabon of zijn hier terug te vinden.