0
Winkelmand

Coop wint Shopper Marketing Award met Doekoe-actie

Al duizenden kinderen in beweging: ‘fantastisch voorbeeld voor retailers’

Coop Supermarkten heeft afgelopen dinsdag de Shopper Marketing Award 2016 gewonnen in de categorie ‘Activatie’. Met de Doekoe-actie heeft de supermarktorganisatie, in samenwerking met Unilever, Arla Foods en de Johan Cruyff Foundation onder meer grote namen als Etos, Heineken en Samsung achter zich gelaten. “We zijn onwijs trots dat onze actie opnieuw erkend wordt”, aldus Jurjen Worp, Manager Marketing en Communicatie bij Coop.

De Shopper Marketing Award is dé vakprijs voor het bedrijf dat op meest effectieve wijze een campagne heeft ontwikkeld, met als doel het shopgedrag van de consument te beïnvloeden. Het is niet de eerste keer dat de Doekoe-actie van Coop een prestigieuze prijs in de wacht sleept. In 2014 werd de actie al beloond met een Challenge Award in de categorie ‘Shopper Activation’.

‘Een fantastisch voorbeeld voor vele retailers’

Tijdens de Doekoe-actie sparen klanten van Coop voor gratis sport- en spelmaterialen voor scholen uit de buurt, waarmee inmiddels al duizenden kinderen in beweging zijn gebracht. Jurjen: “We organiseren deze actie dit jaar voor de derde keer op rij. Onze klanten sparen fanatiek mee voor de scholen en veel consumenten doen speciaal boodschappen in een Coop-supermarkt om mee te kunnen sparen voor hun school. We zijn trots dat we erin geslaagd zijn zowel sociale als commerciële doelstellingen met deze actie te behalen, op landelijk en lokaal niveau. De Shopper Marketing Award is voor ons dus een bevestiging van bewezen succes!”

De jury van de Shopper Marketing Award oordeelde over de Doekoe-actie: “Samenwerking met een goed doel voor de samenleving in de buurt van Coop-winkels, is een nieuwe wijze waarop je de consument raakt en aanzet tot activatie. Een fantastisch voorbeeld voor vele retailers.”

Over de Doekoe-actie

Coop organiseert de Doekoe-actie samen met Arla Foods, Unilever en de Johan Cruyff Foundation. Door synergie in de samenwerking, behalen alle partijen de gewenste sociale en commerciële doelstellingen. De Doekoe-actie is bedacht en uitgevoerd door reclamebureau Goud Uberconnected. Coop-klanten ontvangen Doekoe-munten bij aankoop van geselecteerde producten van Arla Foods en Unilever. Deze munten doneren ze in de winkel aan scholen uit de buurt. Zij kunnen hiermee sport- en spelmaterialen kopen. Hoe meer Doekoe, hoe groter het bedrag dat de school ontvangt. In totaal verdeelt Coop per campagneperiode ruim € 200.000,- onder de deelnemende scholen.

Voor meer informatie: www.coop.nl en www.shoppermarketingupdate.nl.

Blijf op de hoogte van het laatste Coop-nieuws

Coop is volop in ontwikkeling! We houden je graag op de hoogte van het nieuws binnen onze organisatie. Bekijk onze persberichten over nieuwe producten, acties en andere activiteiten en mijlpalen.

Voor persvragen kun je contact opnemen met:

Afdeling Communicatie
026-7999723
communicatie@coop.nl