0
Winkelmand

Coop Supermarkten lanceert nieuwe website

Volledig nieuw design sluit aan bij de groeiambities van de supermarkt én wensen van de klant

Coop Supermarkten lanceert op 9 februari een geheel vernieuwde toekomstbestendige website. Een essentiële stap in een maatschappij waarin online boodschappen doen steeds belangrijker wordt. Coop ontwikkelde een design dat past bij het marktaandeel van de coöperatieve supermarktorganisatie en de groeiambities voor de toekomst, maar vooral bij de wensen en eisen van de klant.

Vijf jaar geleden ging de vorige Coop-website in gebruik. Maar: in de markt verandert veel en daarom was de website toe aan een grondige make-over. Het nieuwe design is opgebouwd volgens de nieuwste inzichten op het gebied van gebruiksgemak op zowel mobiel als tablet, pc en laptop. Ook het technische fundament is geheel vernieuwd: de site is een Progressive Web App.

Jop van Sommeren, Manager E-commerce bij Coop: “Het is een site die aanvoelt als een app. Door backend en frontend apart te optimaliseren, zijn we flexibeler om aanpassingen en vernieuwingen sneller door te voeren. Zo speelt Coop voortaan nog beter in op nieuwe ontwikkelingen, veranderingen en eisen vanuit de consument. De nieuwe website sluit optimaal aan bij de formule- en merkontwikkeling van Coop. Maar online boodschappen doen moet vooral snel en makkelijk zijn voor onze klant. Met deze website zorgen we daarvoor.”

Gebruiksvriendelijker, sneller en intuïtiever

Coop en digitale dienstverlener Incentro sloegen voor het project de handen ineen. Jaap Vlaming, Sales Director Digital Experience van Incentro: “Samen met Coop stelden wij de doelen vast: het verhogen van de conversie en omzet. Aan de hand daarvan zetten wij de juiste specialisten in. Met een multidisciplinair team van designers en developers zorgden we ervoor dat Coop de websitebezoeker centraal stelt door de user experience te verbeteren. Dat resulteert in een volledig nieuw design, dat gebruiksvriendelijk is. Klanten kunnen zo veel mogelijk binnen één scherm doen en worden niet met elke klik naar een nieuwe pagina gestuurd. Ook is de zoekfunctionaliteit sterk verbeterd met dynamische suggesties. En er is een fullscreen checkout, waarin de klant in één oogopslag ziet wat hij bestelt.”

Coop is als coöperatieve supermarktorganisatie in continue dialoog met haar klanten. Ook voor de ontwikkeling van de nieuwe website zijn klanten geraadpleegd. Eerst met een groep 'heavy users'; klanten die elke week online boodschappen bestellen. Later via een betaversie met een grotere groep klanten. Dankzij deze feedbacksessies is de website een product voor én door de Coop-klant.

De vernieuwde website bekijken kan via www.coop.nl