0
Winkelmand

Coop doneert samen met leveranciers en partners 10.000 spellen aan gezinnen in armoede

Op dinsdag 24 november overhandigde Commercieel Directeur Gerard Koning namens Coop Supermarkten een cheque van anderhalve meter aan Jan Wezendonk, de directeur van Nationaal Fonds Kinderhulp. De cheque symboliseert maar liefst 10.000 spellen, die Coop samen met haar leveranciers en partners bij elkaar spaarde voor gezinnen met kinderen die in armoede opgroeien. Het is het resultaat van de campagne ‘Samen spelen, samen delen’.

 

Fotobijschrift: Gerard Koning, Commercieel Directeur Coop Supermarkten (links) overhandigt een cheque van anderhalve meter aan Jan Wezendonk, de directeur van Nationaal Fonds Kinderhulp (rechts).

De decembermaand staat voor veel mensen in het teken van lekker eten, samen feestvieren en cadeautjes uitpakken. Maar dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Een op de twaalf kinderen in Nederland groeit namelijk op in armoede. Dat zijn ruim 300.000 kinderen tot 21 jaar. “Met de campagne wil Coop bijdragen aan een fijne decembermaand voor 10.000 gezinnen, voor wie spelletjes kopen niet vanzelfsprekend is”, vertelt  Mariëlle Witjes, Manager Marketing en Communicatie.

Samen sterker dan ooit

Van de 10.000 gedoneerde spellen, doneerde de coöperatieve supermarktformule zelf de eerste 1.000 spellen. Mariëlle: “Dit jaar loopt alles anders dan anders. We houden fysieke afstand, maar het gevoel van saamhorigheid is juist versterkt. Coop staat dichtbij de klant én de samenleving. We merken dat we samen sterker staan dan ooit. Daarom vroegen we onze leveranciers en partners om ons te helpen zoveel mogelijk spellen bij elkaar te sparen.” Tientallen Coop-leveranciers en -partners droegen hun steentje bij.

Landelijke aandacht

Voor de actie werkte Coop samen met Nationaal Fonds Kinderhulp. Kinderhulp is er voor alle kinderen en jongeren in Nederland in armoede. En helpt ze, onvoorwaardelijk. Zodat ook zij het gevoel hebben erbij te horen en kans hebben op een mooie toekomst. Met bijvoorbeeld een fiets, een dagje uit, nieuwe kleding, een opleiding, of: een spel. Met een tv-commercial, airtime op de radio en out-of-home media, kreeg de campagne landelijke aandacht.

Voor meer informatie: coop.nl/doneeractie

Blijf op de hoogte van het laatste Coop-nieuws

Coop is volop in ontwikkeling! We houden je graag op de hoogte van het nieuws binnen onze organisatie. Bekijk onze persberichten over nieuwe producten, acties en andere activiteiten en mijlpalen.

Voor persvragen kun je contact opnemen met:

Afdeling Communicatie
026-7999723
communicatie@coop.nl